Skargi i wnioski

Przebywającemu w Instytucie Kardiologii pacjentowi przysługuje prawo do złożenia skargi.
W przypadku gdy skarga dotyczy niewłaściwego zachowania personelu, pierwszym krokiem, który należy podjąć, jest interwencja u bezpośredniego przełożonego tego pracownika.

Skargi i wnioski można składać do:

  • Kierownika Kliniki/Oddziału/Zakładu/Poradni
  • Pielęgniarki Oddziałowej w Klinice/Oddziale/Zakładzie
  • Lekarza prowadzącego/dyżurnego w Klinice/Oddziale/Zakładzie/Izbie Przyjęć

 

Naczelnej Pielęgniarki

mgr Wiesławy Stępniewskiej

  • osobiście w poniedziałki w godz.: 1000 - 1200 pok. 18, I p.
  • telefonicznie: +48 22 343 44 80
  • drogą elektroniczną: w.stepniewska@ikard.pl
  • listownie na adres: Instytut Kardiologii, ul. Alpejska 42, 04-628 Warszawa.

 

Kierownika Działu Jakości i Nadzoru

mgr Krystyny Mateńko

  • osobiście, w dni robocze w godz.: 900 - 1100 (I piętro, pokój nr 6)
  • telefonicznie: +48 22 343 47 77
  • elektronicznie: k.matenko@ikard.pl
  • listownie na adres: Instytut Kardiologii, ul. Alpejska 42, 04-628 Warszawa

 

Zastępcy Dyrektora ds. Klinicznych

Dr hab. n. med. Zofii Dzielińskiej, prof. nadzw. IK

  • osobiście, w poniedziałki w godz.: 1000 - 1200 pok. 22, I p.
  • telefonicznie: +48 22 343 43 59
  • drogą elektroniczną: klinika@ikard.pl
  • listownie na adres: Instytut Kardiologii, ul. Alpejska 42, 04-628 Warszawa

 

  • Zeszytów skarg, pochwał i wniosków pacjentów/rodzin/ opiekunów prawnych znajdujących w Klinikach/Oddziałach/Izbie Przyjęć/Zakładach/Pracowniach.
  • Wniosek_Skarga Pacjenta (do pobrania)


Ponadto, pacjent może również zwrócić się do:


Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ
  • ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa

  • tel.: +48 22 480 43 43


Biura Rzecznika Praw Pacjenta
  • ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa

  • przyjęcia interesantów: od pn. do pt. w godz. 900 do 1500

  • ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800 190 590 czynna od pn. do pt. w godz. 900 - 2100


W przypadku braku należytej staranności w wykonywanej praktyce medycznej, popełnionych błędów w leczeniu oraz stwierdzenia, że personel medyczny postępuje sprzecznie z zasadami etyki zawodowej lub narusza przepisy o wykonywaniu zawodu lekarza lub pielęgniarki i położnej pacjenci mogą zwrócić się do:

  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy w Okręgowej Izbie Lekarskiej w Warszawie

    ul. Puławska 18
    02-094 Warszawa
    tel.: +48 22 542 83 24
    fax: +48 22 542 83 23

  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Pielęgniarek i Położnych w Warszawskiej Izbie Pielęgniarek i Położnych

    ul. Nowy Świat 63
    00-042 Warszawa
    tel.: +48 22 826 84 77
    tel.: +48 22 826 84 42