Przebywającemu w Narodowym Instytucie Kardiologii pacjentowi przysługuje prawo do złożenia skargi.
W przypadku gdy skarga dotyczy niewłaściwego zachowania personelu, pierwszym krokiem, który należy podjąć, jest interwencja u bezpośredniego przełożonego tego pracownika.
Skargi i wnioski można składać do:
- Kierownika Kliniki / Oddziału / Zakładu / Poradni
- Pielęgniarki Oddziałowej w Klinice / Oddziale / Zakładzie
- Lekarza prowadzącego / dyżurnego w Klinice / Oddziale / Zakładzie / Izbie Przyjęć
Naczelna Pielęgniarka
Wiesława Stępniewska
ul. Alpejska 42, 04-628 Warszawa
Lokalizacja: Budynek E1, piętro 1, pokój nr 1.123
Kierownik Działu Jakości i Nadzoru
Krystyna Mateńko
ul. Alpejska 42, 04-628 Warszawa
Lokalizacja: Budynek Admistracyjny, parter, pokój nr 0.344
Zastępca Dyrektora ds. Klinicznych
Prof. dr hab. n. med. Maciej Sterliński
ul. Alpejska 42, 04-628 Warszawa
Lokalizacja: Budynek E1, piętro 1, pokój nr 1.126 A
Możliwe sposoby pomocy dla pacjenta
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa
tel.: 800 190 590
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Płocka 11/13, 01-171 Warszawa
email:
fax:(22) 506 50 64
przyjęcia interesantów: od pn. do pt. w godz. 9:00 - 15:00
ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800 190 590 czynna od pn. do pt. w godz. 8:00 - 20:00
W przypadku braku należytej staranności w wykonywanej praktyce medycznej, popełnionych błędów w leczeniu oraz stwierdzenia, że personel medyczny postępuje sprzecznie z zasadami etyki zawodowej lub narusza przepisy o wykonywaniu zawodu lekarza lub pielęgniarki i położnej pacjenci mogą zwrócić się do:
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy w Okręgowej Izbie Lekarskiej w Warszawie
ul. Puławska 18
02-094 Warszawa
tel. (22) 542 83 24
tel. (22) 542 83 23
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej Pielęgniarek i Położnych w Warszawskiej Izbie Pielęgniarek i Położnych
ul. Nowy Świat 63
00-042 Warszawa
tel. (22) 826 84 77
tel. (22) 826 84 42